Tuesday, April 21, 2009

Martin Luther King Jr. : I have a Dream

Just bought a book from Popular Book Shop Penang: The Speeches that Changed the World, which includes a full text of Martin Luther King Jr's speech "I have a Dream".
---
US seems to have their dream materialised by having the first dark skin President, Barack Obama. How's about the Malaysian Dream?

3 comments:

Anonymous said...

Our Dreams are all shattered by UMNO/BN since 6/2/09. We can only dream again after the next GE.

Mun Hong said...

倪氏霸权作风情有可原
明轩 | 4月25日 下午4点17分
倪氏堂兄弟的霸权作风传闻由来已久(严格上来说枪头对准的应该是倪可敏),已非一朝一夕的事了,正所谓空穴来风,未必无因。若在纸上谈兵,他们未免霸道了一点,但如果以实际情况来看,行动党极需要这样的人才。

我只是想说,在现阶段,他们的作风和做法是无可厚非的,而且是必要的。正如长荣老板张荣发先生所说,当公司在草创阶段时,独裁是必要的,否则公司只会让各种不同的意见所拖垮。当然,这里所说的人选很重要。环顾全霹雳州,甚至全国,倪可敏先生的才华与办事能力是无可置疑及有目共睹的。

国阵的人藉此而针对他是正常的,一来可以打击民联,二来尽量阻止他上位,毕竟这个政敌非同小可,马华与民政的年轻一代与他相比,可谓比都没得比。

至于说为什么连党内人也有所怨言,那也不难想象。基本上问题是出在比他年资高的一辈。等了几十年,终于有机会排排坐吃果果时,倪竟然做了派礼物的那个,而且派到手的礼物又不合心意,还经常使唤他们,月凤的发难就是最佳的写照了。年轻一辈则没有这样的心理包袱。他们与倪可敏相比,也只有心悦诚服的份了。

一般上我们都不喜欢这种朋友,他太快了,让你总觉得落在后头。但作为两线制的拥护者,我觉得他有能力带领民联向前迈进,这才是重点,至于许月凤在党内分不分到你要的,则不在我考虑当中。

Anonymous said...

YB

Prepare for the coming seating. BN will try to remove the speaker. PR must adopt BN's tactic- tell them item not important and go on to the next case.